parallax background

Jung, čakre i mistično iskustvo

ZEN tarot – Moć sadašnjeg trenutka
srpanj 5, 2019
sirova čokolada
Sirova bezgrešna čokolada po receptu Helene Malogorski
srpanj 7, 2019

Probleme počinjemo rješavati kada dođemo do životne prekretnice u osobnom razvoju, kada iskustvo zamjenjuje nagađanja i intelektualne predodžbe. Ova točka ne nastaje intelektualiziranjem, jer intelekt je samo pomoćno sredstvo u razlučivanju već iskustvom.

Ako radite i tražite iskustvo onda lakše komunicirate sa svijetom. U duhovnoj promjeni, prvo započinjete u praksi viđati vizije nakon određenog vremena i većina praktikanata tom aspektu daje važnost, ali vizije i slike nesvjesnog ili unutrašnjosti samo su jedan mali korak. Drugi i teži jest rastakanje ega ili prava transformacija u kojoj mistično ili stvarno iskustvo počinje mijenjati vaše stavove.

Kada prana, libido ili životna energija dobije snagu u predjelu trećeg oka, dolazi do transofrmacije stavova. U jyotishu hipotalamus vlada osjećajima ili Mjesecom, a ako bolje osjećate sebe, vidjet ćete da emocionalne rekacije i razmišljanja upravo dolaze iz tog centra.

Neke prakse poput Krija yoge usmjerene su upravo na rekonstrukciju tog dijela duše i tijela i kada taj centar ojača onda se mijenja i stanje svijesti i pogleda na stvarnost, a to su doista stvarne, ali i mistične promjene iznutra.

Primjerice, osjećate se bezvoljno i navodite u sebi mnoge argumente zašto je život loš. Od lošeg posla, partnerstva, zarade i doista, mnogo je argumenata na vašoj strani, ali zaboravljate da je u tim mislima skriven osjećaj ili emotivna reakcija koja je prije doživljena kao traumatična i sada je miješate s racionalnim generalizacijama.

Duboka iskustva upravo djeluju na emocionalnu promjenu ili na hipotalamus i osjećaje stavlja u realnost, gdje dolazi do poklapanja emocija i stvarnosti kao doživljaj jednog.

 

jung

Jung i putovanje kroz čakre

Obično većini stvari pristupamo površno, pogotovo emocionalnoj stvarnosti o kojoj ne vodimo toliko brigu i zato ne možemo razumjeti svijet čakri ili arhetipskih središta. Prema Jungu: Znate, ponekad je ideal kako ne imati bilo kakva uvjerenja ili osjećaje koji se ne temelje na stvarnosti. Čak i kad ljudi moraju prijeći s manipure na anahatu, moramo ih obrazovati, da njihove emocije moraju imati stvarnu osnovu, da ne mogu zakleti pakao i prokletstvo nekome na pukoj pretpostavci i da postoje apsolutni razlozi zašto oni nisu opravdano u takvim stvarima. Oni stvarno moraju naučiti da se njihovi osjećaji temelje na činjenicama.

Prijelaz s anahate na visuddha čakru jest proces gdje psihičke činjenice nemaju nikakve veze s materijalnim činjenicama. Primjerice, ljutnja koju osjećate prema nekome ili nečemu, bez obzira koliko je opravdana, nije uzrokovana tim vanjskim stvarima. To je samo po sebi fenomen. To nazivamo uzimanjem stvari na subjektivnoj razini .

Ako ste dostigli tu razinu, počinjete napuštati anahatu, jer ste uspjeli rastvoriti apsolutnu uniju materijalnih vanjskih činjenica s unutarnjim ili psihičkim činjenicama. Počinjete promatrati igru ​​svijeta kao igru, ljude koji se pojavljuju kao eksponate vašeg psihičkog stanja.

Prijeći s anahate (četvrta, srčana čakra) na visuddhau (peta, grlena čakra) znači priznati da sve psihičke činjenice nemaju nikakve veze s materijalnim činjenicama. Što god vas zadesi, bez obzira na iskustvo ili avanturu koju imate u vanjskom svijetu, to jest vaše vlastito iskustvo.

Primjerice, u tom stanju psihoanaliza ne ovisi o tome tko je analitičar. To je vaše vlastito iskustvo. Kada doista to shvatite kao vlastito iskustvo, tada shvaćate da su dr. Jung ili vaš partner samo igra, svi postaju relativni. Ako doživite to iskustvo, vi ste na putu prema visuddhi čakri, jer u visuddhi cijela igra svijeta postaje vaše subjektivno iskustvo. Svijet postaje refleksija psihe.

jung

Primjerice, kad kažem da se svijet sastoji samo od psihičkih slika – da je sve što dotaknete, što god doživite, zamišljeno i ne možete vidjeti ništa drugo; ako dodirnete ovaj stol, možete misliti da je bitan, ali ono što doista doživljavate je osebujna poruka od taktilnih živaca do vašeg mozga, točnije, vaš je mozak isto tako samo slika. To je eter. To je peta čakra i već smo bez daha doslovno tako. Mi smo izvan zraka koji udišemo; dopiremo. Recimo, u udaljenu budućnost čovječanstva, ili sebe. Stoga je prilično hrabro govoriti o šestoj čakri, koja je prirodno potpuno izvan našeg dosega, jer nismo stigli ni do visuddhe. Ali budući da imamo tu simboliku, barem možemo o tome konstruirati nešto teoretski.

Ađna centar simbolički izgleda kao krilato sjeme i ne sadrži životinju. To znači da nema psihičkog faktora, ništa protiv nas čiju moć možemo osjećati. Izvorni simbol, linga, ovdje se ponavlja u novom obliku, u bijelom stanju. Umjesto tamnog klijavog stanja, sada je u punom bijelom svjetlu, potpuno svjesno. Drugim riječima, Bog koji je bio uspavan u muladhari (prva čakra) je ovdje potpuno budan, jedina stvarnost; i stoga je ovo središte nazvano stanjem u kojem se sjedinjuje sa Šivom. Moglo bi se reći da je bio središte unio mystica s Božjom snagom, što znači da je apsolutna stvarnost u kojoj čovjek nije ništa drugo nego psihička stvarnost, a ipak suočena s psihičkom stvarnošću da osoba to nije. A to je Bog. Bog je vječni psihički objekt. Bog je jednostavno riječ za ne-ego. U visuddhi psihička stvarnost je još uvijek bila suprotna fizičkoj stvarnosti. Stoga smo još uvijek koristili potporu bijelog slona kako bismo održali stvarnost psihe. Psihičke činjenice još su se odvijale u nama, iako su imale vlastiti život.

Ali u agni centru psiha dobiva krila – ovdje znate da ste samo duša. Pa ipak, postoji još jedna suprotnost vašoj psihičkoj stvarnosti, ne-ego stvarnost, stvar koja se čak ne može nazvati samim sobom i vi znate da ćete nestati u njoj. Ego potpuno nestaje; psihički više nije sadržaj u nama, već postajemo njegov sadržaj. Vi čak ne sanjate da činite bilo što drugo osim onoga što sila zahtjeva.

Govoriti o lotosu iznad tisuću latica, sahasrara centru, sasvim je suvišno, jer je to samo filozofski koncept bez ikakve supstance za nas; to je iznad svih mogućih iskustava. U ađni ili šestoj čakri još uvijek postoji iskustvo Jastva.

 

Nikola Žuvela

Jyotish savjetnik, terapeut i instruktor joge

 

Više o jyotishu saznajte na Vedski jyotish

 

Foto: Unsplash

Comments are closed.