Razgovarali smo s Inka svećenicom Mirelom V Neylan i saznali više o šamanizmu
Mirela V Neylan je Inka svećenica, šamanski praktičar, zvukoterapeut, gong majstorica, praktičar terapije kvantnog iscjeljivanja hipnozom (Quantum Healing Hypnosis Technique, po metodi Dolores Cannon), energetski iscjeljitelj te homeopat.
Učila je kod Juana Nuñez del Prado i imala dvije Hatun Karpay „velike inicijacije” u Peru-u gdje je radila s Q’ero Majstorima: Don Humberto Sonqo, Don Mariano Quispe Flores i pokojnim Don Mariano Apasa. Intenzivno je pručavala razne aspekte šamanizma učeći i radeći kod mnogih zapadnih i nativnih učitelja uključujući šamane iz Anda, Amazone i Sibira.
Posljednjih 20 godina posvetila je učenju raznih aspekata i metoda holističkog iscjeljivanja. Živi u Londonu, a osim vođenja individualnih tretmana, poučava na seminarima zvuka i šamanskim radionicama diljem Velike Britanije i Europe.
Ovog proljeća imate priliku sudjelovati na radionici Inka šamanizma i naučiti vrlo jednostavne, ali iznimno djelotvorne tehnike Inka šamanizma. Mi smo porazgovarali s Mirelom kako bi nam približila Inka šamanizam, objasnila razliku u odnosu na druge šamanske tehnike i načela na kojima počiva Inka šamanizam. Vjerujemo da će vam ovaj intervju približiti šamanizam, i dodatno vas zainteresirati za učenje ovih drevnih tehnika.
1. Možeš li nam reći što je Inka šamanizam i po čemu se razlikuje od drugih šamanskih tradicija?
Rekla bih da je najosnovnije i najjednostavnije za objasniti da je šamanizam najstarija duhovna praksa koja je postojala u svim narodima i svim podnebljima i kojoj je u osnovi to da smo svi mi međusobno povezani. Šamanizam nam daje praktične alate da si pomognemo u svemu u životu. Sve šamanske prakse ne odjeljuju što je duhovno, što je materijalno, što je sveto. Sve je sveto u svakom trenutku. Sve je duhovno. A modernim rječnikom mogli bismo reći sve je energija.
Dakle, mi smo energetska bića, mi smo Duše koje su sad tu u ljudskom tijelu. Bez obzira peremo li suđe, sjedimo li u meditaciji, mi smo uvijek duhovne osobe, energija. Šamanske tradicije daju nam praktične alate da se nosimo s onim što nam život nosi. Jer svi šamani su prolazili isto što i mi: rođenje, smrt, tuga, radost… i pronalazili su načine da se nose s tim i razviju svoju svijest.
Načini i metode koji se koriste u šamanizmu ovise o podneblju, znanju i tradiciji, kulturi i civilizaciji. Često se lome koplja je li ovo šamanizam ili nije, jer šamanizam često podrazumijeva da izmijenimo stanje svijesti kako bismo stekli neke uvide. Postoje razne tehnike kojima možemo postići to promijenjeno stanje svijesti.
U klasičnom šamanizmu to se dešava uz pomoć zvukova, bubnjanja, zvečkanja i slično. U zadnje vrijeme u našem zapadnom svijetu dosta ljudi se bavi sa svetim biljkama, biljkama koje dolaze iz Amazone, gdje su onda biljke ti posrednici pomoću kojih se mijenja stanje svijesti. Ljudi koji su tamo oduvijek živjeli našli su načina i naučili kako da se s njima posluže za duhovni razvoj.
U Andama, otkuda potječe Inka šamanizam, ništa ne raste. Narod Q’ero od kojih sam ja inicirana živi na 5000 m n.v. i u njihovome podneblju raste tek toliko biljaka da njihove životinje imaju za ispašu. Njihovo učenje i tehnike se baziraju na čistim energetskim tehnikama i namjeri, jer sve polazi od namjere. Inka šamanizam je duhovna praksa koja u svojoj biti govori o tome da smo svi međusobno povezani i da možemo promijeniti naše stanje svijesti. Ako ćemo govoriti o novim saznanjima radi se o moždanim valovima, alfa, beta, delta i theta u meditaciji.
Iako je drevan, Inka šamanizam je vrlo suvremen. Alati koji se koriste su svima primjenjivi, nije potrebno nikakvo intelektualno znanje… Naučimo ih odmah i služimo se s njima odmah tijekom radionice. Ljepota ovih tehnika je da ih možemo raditi bez da nam trebaju neki vanjski uvjeti ili pomagala.
2. Koje je podrijetlo riječi šaman?
Riječ šaman dolazi od Evenki naroda u Sibiru, a može se prevesti kao ona koja za. Ona zato jer su u većini tradicija šamani bile žene. To ima smisla, jer su u doba lovaca sakupljača, muškarci bili to, a žene su ostajale doma, bavile se biljem, brinule se o djeci, nemoćnima, bavile se iscjeljivanjem… Šamani su često bili ti koji su prolazili kroz neku krizu koja je bila inicijacija da bi narasli i izdignuli se iz te situacije, promijenili se ili ono što se u šamanizmu često kaže, umrli da bi se ponovno rodili. Svaki put kad napustimo neku ideju, možemo reći da je taj dio nas umro i rodio se novi, sve je u pokretu, sve se stalno mijenja.
3. Živiš u Londonu. Ima li nešto što bi izdvojila da si primijetila da je tamo možda jako popularno, a tiče se duhovnih tehnika?
U Engleskoj je jako popularna joga i veganizam. Kad govorim o Engleskoj, govorim o Londonu koji je specifičan. U njemu živi 10 milijuna stanovnika sa svih strana svijeta, svih nacija, vjera, načina razmišljanja, tako da postoji nekakva tolerancija prema svemu. Ipak postoje i trendovi. Zvukoterapija postaje također dosta popularna. Prije deset godina to je bio Qigong. Sve prolazi kroz neke cikluse. Tamo nije važno što netko misli o tebi, jer su ljudi prilično izolirani. Po mom iskustvu ljudi su tamo zatvoreniji nego ovdje. U Londonu ima milijardu duhovnih tehnika koje su dostupne. Ljudi su već prezasićeni i teško se snaći, jer imaju na raspolaganju široku lepezu svega i svačega.
4. Gdje si se susrela s Inka šamanizmom?
Kroz čitav niz sinkroniciteta. Naime, uvijek su me fascinirale Inke i sve ove teme o kojima pričamo. Već mi je kao djetetu bilo jasno dosta stvari, imala sam razne uvide ili saznanja. Kroz cijeli život sam tražila odgovore na svoja pitanja ili sam željela naučiti više o tome.
Kad sam otišla živjeti u Englesku imala sam priliku doći do puno toga. U Londonu sam jednom imala jedno društvo. Došli su kod mene s prijateljicom kojoj je ostao časopis. Prolistala sam ga i unutra je bila najava za radionicu Inka tradicije, koju je vodio Don Juan. U mladosti sam čitala Castanedine knjige u kojima je glavni lik Don Juan. Bez razmišljanja odmah sam se prijavila na tu radionicu. Kad se trebala desiti ta radionica nazvala me organizatorica koja mi je rekla da je radionica otkazana. Bila sam jako razočarana. Ona mi je tada rekla da će se u Italiji uskoro održati prva konferencija o tome te da mogu otići tamo. Don Juan je po njoj poručio da dođem ranije i zapravo me inicirao u tu tradiciju prije početka same konferencije. Tamo su bili i predstavnici naroda Q’ero, koji su tada prvi puta došli na zapad.
Inka svećenici su me se jako dojmili. Oni ne govore niti španjolski, već quechua, nismo mogli komunicirati. Ali oni su toliko zračili i toliko su predstavljali sve ono o čemu su govorili da sam odmah shvatila da je to moj put.
Kasnije sam otišla u Peru da odradim inicijaciju u Inka šamane ili svećenike. To je nešto između, obuhvaća oba pojma. Oni kažu Paqo. Imala sam 2 inicijacije s njima, dalje sam nastavila učiti i raditi s njima. Dali su mi podstrjeka i blagoslov da nastavim širiti tu tradiciju dalje. Inicijacija je početak nekakvog mogućeg puta. Na tebi je hoćeš li nastaviti ili ne.
5. U centru Inka šamanizma je ayni. Možeš li nam objasniti što je to?
Centralni pojam Inka šamanizma je terminologija ayni. Kao većina pojmova, definicija, tradicija i znanja ono ima puno slojeva i puno različitih nivoa shvaćanja i razumijevanja. Po njima je ayni zakon Svemira. Njihova spoznaja je da čitav naš Svemir funkcionira na razini zakona ayni.
Ayni znači sveta razmjena, sveti reciprocitet. Postoji čitav spektar kako to objasniti ili shvatiti. Najjednostavniji bi bio zakon davanja i primanja. Kod svih šamanskih naroda, tako i kod Inka, znamo da je sve energija. Kad dajemo energiju vratit će nam se. Često smo osobe navikle davati, ali teško primamo. Ili smo od onih koji uzimaju, a ne daju. Taj ayni mora biti u ravnoteži.
Trebamo dovesti sebe u ravnotežu da možemo i dati i primiti. Energija je konstantna. Ona se neće uništiti, već se transformirati u nekom drugom obliku i izričaju. Kad dajemo dajemo iz srca, velikodušno i bezuvjetno, a ne jer tražimo neku protuuslugu. Pri tome ništa ne očekujemo, ali znamo po zakonu ayni da ćemo dobiti nešto nazad. Svemir će naći načina da nam uzvrati.
S druge strane plaćanje nije ayni. Ako se bavimo nekim iscjeljiteljskim podukama kažemo da ljudi trebaju uzvratit plaćanjem, jer je novac materijalizirana energija. Ako odem u dućan i nešto kupim i platim, to nije ayni.
6. Možeš li nam reći što je to Inka sjeme?
Svatko od nas u sebi nosi Inka sjeme. To sjeme predstavlja sjeme našeg potencijala, naše božansko sjeme. Dajemo i primamo u to naše Inka sjeme. Ta ravnoteža je isto ayni. Mi svi imamo to Inka sjeme, jesmo li u ayniju s tim Inka sjemenom i našim potencijalom?
Po njima se svi rađamo s izvornom vrlinom, dok na zapadu postoji kolektivna svijest da se rađamo s grijehom. Njima je to potpuno nepoznato. Govore da se rađamo sa svim potencijalima za sve što nam je potrebno, svi smo potekli iz božanskog izvora koji ne radi greške, svi smo tu savršeno nesavršeni. Savršeni smo jer smo iz svi potekli iz izvora, a nesavršeni smo jer smo u privremenom ljudskom obliku koji podliježe promjeni.
U našem zapadnom svijetu zaboravljamo holistički pristup. Mislimo kada sjednemo u meditaciju da radimo nešto duhovno, kada odemo u crkvu da radimo nešto sveto, ali kada peremo suđe ili bilo što drugo radimo, ako to radimo s namjerom, ljubavlju, ispunjenošću, najbolje što možemo, sve je isto. Ne moramo svi biti iscjeljitelji, učitelji, uvijek smo duhovne osobe, ne moramo postati duhovni, mi duhovni već jesmo.
7. Na koji način Inka šamani opisuju pojmove teške i lake energije?
Po njima su stvari vrlo jednostavne, jer živimo u energetskom svijetu. Postoji jedini zakon ili zapovijed, zakon ayni. Za energiju kažu da je živa, svjesna, inteligentna. Pošto živimo u svijetu dualnosti to utječe i na kvalitetu energije, odnosno na njenu vibraciju. Tu dualnost smo mi naučili zvati dobro, loše, ružno, lijepo, negativno, pozitivno… po njima su to stari obrasci ponašanja i njihova tradicija nas uči da je sve energija i da se trebamo prestati služiti tim terminima. Oni to nazivaju teškom i lakom energijom ili suvremenim rječnikom energija visoke i niske frekvencije.
Sve ima svoje mjesto pa tako i teška i laka energija imaju svoje mjesto. Nije problem u teškoj energiji. To je jednostavno tako kako je, nije energija ni dobra ni loša, jednostavno ima drugačije kvalitete. Po njima je razlog zašto uopće dolazi do teške energije u našim životima to što imamo slobodnu volju. Mi odlučujemo o sebi i donosimo zaključke koji nisu nužno ispravni niti za nas niti za druge pa to stvara tešku energiju. Objasnit ću to primjerom. Ako zamislimo rijeku koja teče, čista je i protočna, a onda se nešto spriječi na tom vodenom toku i zablokira prolaz te rijeke, onda će se protok početi usporavati. Zavisno o toj barijeri na putu, možda će se samo usporiti, možda će stati pa nakon nekog vremena početi neugodno mirisati. Oni govore o tome, o našoj energiji koja je uvijek u protoku. Kada energija nije u protoku ona počinje usporavati pa nam se dešava da dobijemo energetske blokade. Mi smo ih sami stvorili našim mislima, našim ponašanjem i djelovanjem. Treba otpustiti tu tešku energiju i napraviti je ponovno protočnom. Po Inkama samo ljudi stvaraju tešku energiju, jer je sve drugo oko nas u savršenom ayniju. Priroda je u ayniju, biljke, životinje… Mi smo ti koji imamo slobodnu volju i često nismo u skladu sa samim sobom pa niti s prirodom oko nas.
8. Kako se možemo osloboditi teške energije?
Trebamo stalno raditi na sebi kako bi otpuštali tešku energiju. Ono što nam je danas laka energija, već sutra postaje teška. To je jednostavno prirodan proces. Obje te energije imaju svoje mjesto. To je i individualno. Ono što je meni teška energija tebi je lagana i obrnuto, ono što ti je danas lagana energija, sutra ti je teška. Jedino je promjena stalna.
Rad na sebi je proces koji stalno radimo. Mi imamo i izbor hoćemo li biti u lakoj energiji ili teškoj. Znamo iz svakodnevnog života kada netko kaže da mu je teško, pogledamo želi li ta osoba nešto učiniti da mu bude lakše. Uvijek je na nama da donesemo odluku, odnosno namjeru da to promijenimo i da praktično nešto napravimo.
Po njima imamo čitav niz alata, sposobnosti, vrlina, moći i sposobnosti, jedna od njih je da imamo snagu uma, srca i ruku. Moramo i tu biti u ravnoteži. Nije dovoljno imati namjeru ako ćemo samo maštati o tome, a ništa ne napraviti. Trebaju nam glava, srce i ruke raditi zajedno. Kod njih je srce na prvom mjestu, a glava na zadnjem. Kod nas je obratno. Na Zapadu krećemo iz glave, dok oni kreću iz srca. Mi imamo sve što nam je potrebno da bismo se nosili sa životom. Ako smo mi ti koji stvaramo tešku energiju mi imamo mogućnost i transformiranja i propuštanja te teške energije. Na nama je želimo li se time pozabaviti ili ne.
Kao i druge šamanske tradicije govore o ciklusu rađanja, življenja i umiranja. Smrt je dio života. Stalno prolazimo kroz cikluse, jedan se završi, drugi počne, prolazimo kroz tu kružnicu, a smrt ne postoji, jer je sve energija koja samo mijenja svoj oblik pa kad napustimo ovu fizičku sferu naša energija nastavlja svojim putem. Vjeruju u reinkarnaciju.
9. I za kraj što su tehnike četvrtog stupanja?
Q’ero nam govore da je čovječanstvo trenutno na trećoj razini svijesti. A na toj razini govorimo o dobrom, lošem, pozitivnom, negativnom. Prevladavajući motiv su strah i kontrola i princip nadmetanja. To znači da je netko pobjednik, netko gubitnik, netko je gore, netko je dolje. Kod njih nema podijele. Neki su zakoračili na 4. stupanj svijesti i ovo učenje dolazi iz tog nivoa. Tu se izdižemo iz klopke dualnost i shvaćamo da je sve energija i da je sve upravo kako treba biti. Taj stupanj nas uči da krećemo iz srca (zato sam i nazvala svoju iscjeljiteljsku praksu Heart Medicine). Glavni lajtmotiv četvrtog stupnja su ayni i suradnja, tolerancija, shvaćanje da smo svi isti, da svatko ima svoj put, nitko nije ni bolji, ni gori…
Mirelu V Neylan možete kontaktirati na sljedećim adresama:
Mirela V Neylan, HEART MEDICINE
E-mail: mirelamedicine@gmail.com
Web: heartmedicine.co.uk/hr/
Facebook: heartmedicine.co.uk
Druge zanimljive intervju možete pronaći u rubrici INTERVJUI.
Foto: Unsplash, Mirela V Neylan
POST COMMENT