Željka Veverec o svom novom glazbenom projektu Je Veux
Određena tama je potrebna kako bismo vidjeli zvijezde, ali kad je Željka Veverec u pitanju, njena zvijezda sjaji i po najvedrijem danu. Jedna od naših najplodnijih kantautorica i pjevačica odličnog Mangroove benda, osvojila nas je svojim novim glazbenim projektom – Je Veux. U prijevodu s francuskog Je Veux znači “želim”, a čita se baš kao inicijali imena Željke Veverec – Ž.V. O svojoj novoj glazbenoj personi, super vizualnom identitetu, glazbi i planovima popričali smo sa Željkom. Što nam je sve otkrila saznajte u nastavku.
1. Na proljeće si nas obogatila jednim novim sjajnim projektom i naslovnim singlom Girlfriend koji je ubrzo osvojio slušatelje. Možeš li nam reći više o Je Veux?
Je Veux je bacanje u solo vode, jedan odmak od Mangroovea kako žanrovski tako i po nekoj atmosferi, načinu rada i autorstvu na engleskom jeziku. Naravno da nisam sama, imam odličnu ekipu koja me prati, ali nekako Je Veux neka moja osobna priča i naravno ogoljavanje kao što to uvijek i je, ali ovoga puta možda neka moja mračnija i ranjivija strana. Inače već dugi niz godina u formaciji Đuro Dobranić (bubnjevi), Toni Starešinić (klavijature), Igor Dorotić (truba) sviramo covere na neki svoj zanimljiv, drugačiji način. Puno improviziramo i igramo se pa mi se učinilo da je došlo vrijeme da baš toj igri dodam svoje autorske stvari da to bude jedna malo dublja priča. I eto Je veux, nisam mogla izabrati bolju igru i veselim se da se igramo i dalje.
2. Kada kažeš “želim” što se nađe u nastavku?
Želim biti slobodna, mirna, autentična, iskrena, sretna, zdrava mislim da se sve od ovoga preljeva iz života u glazbu i obrnuto to je zapravo nešto što želim u glazbi i u životu.
3. Tvoj glazbeni izričaj kroz sve dosadašnje projekte, a tako i sa Je Veux, je pravi sjaj u tami. Album koji izlazi na jesen nosit će ime I glow. Rekla bih da smo dobili novu zvjezdu na nebu. Osim toga Je Veux prati zanimljiva vizualna priča. Tko stoji iza nje?
Hvala ti puno na ovom sjaju u tami ;), ali i na tome što nas podržavaš i pratiš i kroz Mangroove i kroz druge naše projekte. To nam puno znači. Uvijek se trudim raditi ono što osjećam i biti što iskrenija u glazbi. Glazba kreće iz emocije pa je jako važno da stanemo iza toga što radimo, a onda to sa sobom povlači i strah hoće li biti onako kako smo zamislili i hoće li ta emocija biti prepoznata ili možda ismijana, hoćemo li otvoriti srce i onda dopustiti da ga netko zgazi. Uvijek je tu uzbuđenje, želja, strah, sve odjednom. Zato je lijepo kada ljudi prepoznaju ono što radiš i svidi im se. Je Veux je dakle moj projekt u kojem zajedno s Tonijem Starešinićem, Đurom Dobranićem i Igorom Dorotićem pokušavam ispričati svoju priču kroz glazbu. Za mix je zaslužan Janko Novoselić kojeg poznajemo kao fantastičnog bubnjara i glavu odličnog banda Kozmodrum a sada je u jednoj novoj ulozi i baš mi je drago da je dio projekta Je Veux.
Album izlazi na jesen i da zvat će se I Glow. Prije cijelog albuma izbacit ćemo još dva singla, jedan i naziva I Glow po kojem je cijeli album dobio ime i ljudi će moći dobiti mali uvid o čemu je riječ. Potrudila sam se okupiti ne samo super muzičare s kojima već dugi niz godina surađujem i dobro se razumijemo na sceni – naravno Tonija koji mi je životni partner i glazbeni mentor, koji je naravno zadužen i za aranžmane I niz glazbenih pitanja, već i ljude koji će cijelu ovu priču vizualno podići. Oko sebe sam okupila odlične mlade žene koje su sve moje zamisli ostvarile. Tako je za fantastične fotografije zadužena Vanja Vučinić s kojom surađujem već dugo u Mangrooveu, jako sam zadovoljna kako me vidi kroz objektiv, cijeli makeup za fotografije moje šljokičanje, bodypaint napravila je Bianca Šehović koja radi pod imenom Bodypainting Ubojice, dok je grafičko oblikovanje slova i način na koji će se pisati Je Veux napravila Katarina Matković.
Eto okupila sam oko sebe prekrasne mlade žene koje su zapravo zajedno sa mnom napravile taj vizualni identitet i oživjele Je Veux. Mislim da su napravile sjajan posao i hvala im.
4. Prvi singl Girlfriend popratio je izvrstan video spot. Možeš li nam reći više? Tko je kreativac s druge strane kamere?
Prvi singl koji smo izbacili Girlfriend ima malo žešći zvuk, drugačiji je od svega što sam radila u Mangrooveu i htjela sam da tako drugačiji i poseban bude spot i zato sam se obratila genijalnom Daliboru Bariću s kojim sam imala prilike surađivati u Mangrooveu. Znala sam da kao animator i jako talentiran i zanimljiv režiser i scenarist može napraviti baš ono nešto posebno za ovu stvar i kontaktirala sam ga. Stvar mu se jako svidjela I oboje smo bili jako uzbuđeni i sretni da ćemo toj priči, toj pjesmi dati vizualno ruho i to kakvo. Snimatelj je bio fantastičan, Marko Petrović s kojim Dalibor surađuje i snimanje je bilo tako jednostavno i zapravo jako veselo, jer smo svi znali da radimo nešto dobro. Na kraju spot je ispao odlično i svi smo jako sretni zbog toga – svi uz pjesmu odmah spominju kako im je spot super i to je baš jako lijepa priča. Eto imam fantastične ljude u ovom projektu na svim poljima i veselim se daljnjim suradnjama, lijepo je kad se ljudi tako poklope i zajedno rade nešto što vole i u što vjeruju.
5. Ovoga puta si se odlučila za pjevanje na engleskom jeziku. Ima li za tebe razlike je li to hrvatski, engleski ili neki sasvim drugi jezik?
Da cijeli album je na engleskom i to nosi neke druge izazove i pomalo drugačiji pristup. Kad sam počinjala pjevati zapravo sve što sam pjevala bilo je na engleskom, engleski je zapravo prvi jezik mojih pjesama i trebalo mi je neko vrijeme da pronađem svoj zvuk na hrvatskom jeziku. Da budem autentična i zadovoljna pjesmom, zvukom. Naravno da to nikad ne prestaje i da se na tome uvijek radi, ali jako sam sretna zbog mnogih svojih pjesama koje pjevam, zapravo kad razmislim sve ih volim pjevati. Onda je došao trenutak da izvučem svoju englesku pjesmaricu koja je isto tako nastajala kroz godine i da prestanem pjevati covere izrazim se na engleskom. Sada kroz iskustvo koje imam to mi s jedne strane ponovno predstavlja izazov jer opet i tu želim pronaći svoj zvuk i svoju autentičnost i pokušati ne imitirati ili padati u zamke jezika na kojem znamo i naslušani smo toliko toga, a to je teško. S druge strane ako imaš što za reći kroz glazbu možeš to reći i kroz la la la la ili francuski emocija se uvijek osjeti. I sad radim na tome da na što bolji način napravim te svoje pjesme na svom engleskom s tom nekom svojom pričom.
6. Prije nekoliko mjeseci sudjelovala si i u projektu Aquarius Recordsa Femme Nouvelle, koji promiče žensko glazbeno stvaralaštvo. Poznato je da si jedna od najupečatljivih hrvatskih kantautorica. Što misliš o kantautorskoj glazbenoj sceni u Hrvatskoj i o položaju žena u glazbi (i društvu općenito)?
Sretna sam što sam dio tog projekta, super je što se podiže svijet o autorstvu bilo koje vrste, a naravno lijepo je izdvojiti mlade autorice koje kreću na taj glazbeni put ili nas nešto iskusnije i drago mi je da sam dio te priče. U Hrvatskoj posljednjih godina zaista cvate ženska autorska priča i to je super, naravno nemojmo zaboraviti da žene autorice postoje oduvijek i da su neke od najlegendarnijih pjesama napisale, odsvirale i otpjevale žene. Vremena se mijenjaju i mi se zaista nalazimo u boljoj poziciji nego što je to bilo prije 50 godina no čini mi se da žena još uvijek nema dovoljno na onoj strani gdje se odlučuje o nekim stvarima da tako kažem na strani moćnih producenata ili bosova koji odlučuju o nekim glazbenim pitanjima – kad nas i tamo bude više otvorit će se još jedan novi svijet glazbe. Pitanje žena u društvu pa onda i u glazbi jako je slojevito, ali eto neke stvari su jasan odraz društva i gdje se nalazimo. Do prije nekoliko godina nije baš bilo puno ženskih bubnjara, basistica, instrumentalistica općenito. Nije to samo pitanje manjeg interesa nego i društvene klime i usmjeravanja roditelja koji će nekako prije djevojčici preporučiti pjevanje, klavir, a ne bubanj ili trubu. Nove generacije bolje stoje, no opet ćemo često čuti onu čuvenu rečenicu wouu dobro svira ko muškarac kao da su oni mjerilo svih mjerila, a onda opet objasnite jednoj djevojčici od deset godina zašto u cijeloj povijesti glazbe ima tako malo žena kompozitorica, poznatih dirigentica …Uff, ali srećom evo nam Nina Simone, Joni Mitchell danas jedna Esperanza Spalding ima ih tu su i stvaraju prekrasnu glazbu.
7. Kako ploviš između Mangroove i Je Veux te drugih projekata?
Pa zapravo dobro, prvo sve je pitanje dobre organizacije, volje neke stvari moram i žrtvovati, ali dobro. Mangroove je već uhodana priča, ali naravno uvijek se radi i pokušavaju pomaknuti neke granice, probe su tu i stvaraju se nove stvari. Je Veux još ne nastupa toliko, ali sve je to koliko odvojeno toliko i povezano, jer vas drži u formi kao pjevača i kao autora. A onda Toni ima svoje projekte pa kad je on na putu s Chuijem, Edom ili Josipom ja odmaram i imam vremena za stvaranje one prve faze bez njega.
8. Kada možemo očekivati izlazak albuma i neki live nastup Je Veux?
Jesen smo odredili kao neki rok za album,neke su pjesme već snimljene neke se još dorađuju i bruse. Htjela bih izdati još dva singla prije nego krene cijeli album i to je plan. Nakon izlaska albuma naravno imamo u planu i promociju, a onda i svirke. Tome se baš jako veselimo da zapravo sve te stvari probamo na pozornici da krene ta naša igra 😉
Indira Juratek
Druge zanimljive intervjue možeš pročitati ovdje.
Foto: Vanja Vučinić